diumenge, 12 de febrer del 2012

Magistral. Esquema de les TAC


Aquest esqueMa ens ofereix les diferents possibilitats d’activitats que hi ha a la xarxa segons si la interacció és oberta o dirigida i si el focus està centrat en les competències o en la disciplina.

En el primer quadrant es troben totes aquelles activitats en què l’individu pot mantenir una interacció oberta posant èmfasi en les competències. Aquest tipus d’activitat permet a l’individu actuar d’una manera més lliure i realitzar un aprenentatge més dinàmic i no tant memorístic.

En el segon i tercer quadrant es troben totes aquelles activitats i/o materials que estan més destinats a l’àmbit educatiu, materials que complementen el procés d’ensenyament i aprenentatge.  Aquest tipus de suports permeten estimular la memorització i les possibilitats de resposta de l’alumnat són reduïdes.  Aquests materials i/o activitats poden ser d’interacció oberta o dirigida i tenen el focus centrat en la disciplina. 

En l’últim quadrant, es troben els jocs educatius els quals permeten treballar diferents habilitats però el tipus d’interacció és més dirigida i l’alumne no tanta llibertat de moviment i d’experimentació.

Les noves tecnologies s’han fet un lloc molt important dins del món educatiu. És important que com a futurs docents les tinguem en compte i ens adaptem a aquesta nova societat de la tecnologia i la informació. Les noves tecnologies són uns recursos molt valuosos educativament ja que, si s’utilitzen adequadament podem millorar el procés d’ensenyament – aprenentatge. Cal però que aquestes eines tinguin un tipus d’interacció oberta i el focus estigui centrat en les competències, ja que així motivarem i estimularem l’aprenentatge dels infants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada