Aquest esqueMa
ens ofereix les diferents possibilitats d’activitats que hi ha a la xarxa
segons si la interacció és oberta o dirigida i si el focus
està centrat en les competències o en la disciplina.
En el primer quadrant es troben totes aquelles activitats
en què l’individu pot mantenir una interacció oberta posant èmfasi en les
competències. Aquest tipus d’activitat permet a l’individu actuar d’una manera
més lliure i realitzar un aprenentatge més dinàmic i no tant memorístic.
En el segon i tercer quadrant es troben totes aquelles
activitats i/o materials que estan més destinats a l’àmbit educatiu, materials
que complementen el procés d’ensenyament i aprenentatge. Aquest tipus de suports permeten estimular la
memorització i les possibilitats de resposta de l’alumnat són reduïdes. Aquests materials i/o activitats poden ser
d’interacció oberta o dirigida i tenen el focus centrat en la disciplina.
En l’últim quadrant, es troben els jocs educatius els
quals permeten treballar diferents habilitats però el tipus d’interacció és més
dirigida i l’alumne no tanta llibertat de moviment i d’experimentació.
Les noves tecnologies s’han fet un lloc molt important
dins del món educatiu. És important que com a futurs docents les tinguem en
compte i ens adaptem a aquesta nova societat de la tecnologia i la informació. Les
noves tecnologies són uns recursos molt valuosos educativament ja que, si s’utilitzen
adequadament podem millorar el procés d’ensenyament – aprenentatge. Cal però
que aquestes eines tinguin un tipus d’interacció oberta i el focus estigui
centrat en les competències, ja que així motivarem i estimularem l’aprenentatge
dels infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada